Søk
Close this search box.
Åpningstider  |  Ons 10-18  |  Tor 10-20  |  Fre 10-18  |  Lør 09-16

Hvorfor stille ut på Automessen?

På Automessen kan du presentere dine produkter og tjenester. Dette er den største fagmessen for bransjen og samler hele bilbransjen under ett tak. Les videre for å finne ut hvorfor det lønner seg å stille ut på Automessen.

1. Møt hele bilbransjen

Automessen er ikke bare en messe, men også en bilbransjeutstilling. Her møtes fagfolk for å bygge nettverk, vise frem produkter og ikke minst få med seg trender og siste nytt.

Det settes opp egne scener hvor du kan delta eller få faglig påfyll og hente inspirasjon. Du vil møte kjente bransjeprofiler med høy fagkunnskap.

Å stille ut på Automessen gir deg en unik mulighet til å møte hele bilbransjen samlet under ett tak. Dette gir deg en enestående møteplass for å markedsføre dine produkter og tjenester på en effektiv og sikker måte. 

2. Effektiv og treffsikker markedsføring

Under messedagene vil du møte målgruppen din “face to face”. Ved forrige messe var det 12 000 besøkende. De besøkende er allerede knyttet til bilbransjen, derfor er det lettere å nå potensielle kunder og skape oppmerksomhet rundt din merkevare.

Her blir det også mulighet til å knytte kontakt med fremtidige samarbeidspartnere.

3. Lav kontaktpris per potensielle kunde

Med et så stort antall besøkende er Automessen en viktig markedskommunikatør i bransjen. Ved å stille ut får du en unik mulighet til å treffe og snakke med en stor gruppe potensielle kunder. Bygg nettverk og relasjoner, presenter dine produkter eller tjenester direkte til målgruppen.

Her får du mulighet til å gjøre demostrasjoner og overbevise kunder om fordelene med din merkevare, alt under et tak.

4. Merkevarebygging i bilbransjen

Ved å stille ut på Automessen viser du at du er en viktig aktør i bransjen. Øk tilliten til din merkevare ved å skape et positivt inntrykk. I tillegg til å treffe mange besøkende kan du øke bevisstheten til din merkevare.

5. Møt eksisterende og nye kunder

Dette er samlingspunktet for hele bilbransjen. Her kommer besøkende for å se produkter, nyheter, trender og for å høre på foredrag. Det blir spennende paneldebatter med toppolitikere, bilbransjen og anerkjente eksperter.

Utstillerne inviterer egne kunder og samarbeidspartnere, i tillegg til at Automessen invitere en samlet bilbransje.

6. Integrere interne salgs og markedskampanjer ved å delta på messen

Ved å være til stede på messen kan du samle dine salgs- og markedsføringsressurser og presentere en helhetlig og koordinert kampanje. Dette kan bidra til å øke effektiviteten og resultatene av dine kampanjer. 

Automessen bør være integrert som en del i markedsplanen.

7. Vær tilgjengelighet for pressen

Ved å delta på Automessen vil du være tilgjengelig for pressen og et stort omfang av journalister. Dette gir deg muligheten til å få medieomtale og eksponering for din merkevare. Presseomtale kan bidra til å øke din troverdighet og tiltrekke deg oppmerksomhet fra potensielle kunder. 

Pressen er tilstede på Automessen, så benytt anledningen til å presentere dine tjenester, produkter eller nyheter.

8. Muligheter til å verve nye forhandlere/agenter

En annen fordel med å stille ut på Automessen er muligheten til å verve nye forhandlere/ agenter. Ved å vise frem dine produkter og tjenester på messen, kan du tiltrekke deg interesserte forhandlere og agenter som ønsker å samarbeide med deg.

På Automessen møtes hele bilbransjen, dette er den største arenaen i bransjen for å bygge relasjoner. Dette kan bidra til å utvide din forretningsvirksomhet og nå nye markeder. 

Les også: Velkommen til Norges største bilbransjeutstilling >>

Samlet sett gir din deltagelse på Automessen deg en rekke fordeler, inkludert muligheten til å møte hele bilbransjen med effektiv og sikker markedsføring. Det er lav kontaktpris per potensiell kunde og rett plass om du ønsker merkevarebygging innenfor bilbransjen. Du er tilgjengelighet for pressen og muligheten til å verve nye forhandlere og agenter, er absolutt tilstede.

Ved å delta på Automessen kan du maksimere din eksponering og potensial for suksess i bilbransjen. Automessen og Autobransjens Leverandørforening ønsker velkommen til messedager, 5. – 8. februar 2025.


Ståle-Roestad salgssjef NOVA Spektrum

Ståle Roestad

Ståle er vår salgssjef og hjelper deg gjerne med å finne gode og smarte løsninger som utstiller på Automessen.

Han har jobbet hos NOVA Spektrum siden 2014 og har lang erfaring fra båt og motor relaterte messer.

Fyll ut skjema, så tar han kontakt.

 

Ønsker du å bli utstiller
på Automessen?

Ta gjerne kontakt for en uforpliktende samtale.

Abonner på nyhetsbrev

Hold deg oppdatert om Automessen